Direktlänk till inlägg 7 april 2008

Vecka 15

Av Angel - 7 april 2008 08:44


Ja då var vi inne i vecka 15 och det är cirka 10 veckor kvar till midsommar. Idag börjar Midsommartåget för många av er tjejer och jag önskar er verkligen Lycka till. Jag hade gärna varit med om vågen hade uppfört sig som den ska, det vill säga visat normal nedgång. Som jag skrev i fredag så är det typ bara 2,5 kilo jag har gått ner sedan årets början och det är LITE! Men det positiva är ju att midjan har minskat med 7 cm och det är INTE lite. Men det får mig att undra varför det då inte syns mera på vågen...konstigt eller hur? För det har liksom inte förflyttat sig på något annat ställe eftersom jag mäter mig lite var stans på kroppen. Men där är anledningen till varför jag inte är med i Midsommartåget. Måttbandet visar inte heller resultat varje vecka utan tar lite längre tid på sig.


Jag skrev att 2,5 kilo är lite och visst låter det lite efter 3 månader men om jag skriver så här då..... att det är 5 stycken smörpaket ā 500 gr eller 10 x 250 gr paket, då blir det andra bullar eller vad säger ni?

 

Jag har minskat 10 stycken sådana här paket!



EDIT: Svar till Trollpackan:


Vad jag är rädd för är att när jag ser alla andra rasa i vikt förutom jag så blir jag deppig och ger upp och lägger av med detta. Det känns redan så orättvist att det inte syns på vågen, för jag vill ner under 70 kilo och det nu! Jag kämpar på med det sista jag har av motivationen och försöker peppa mig själv hela tiden.

 
 
Marie. Hj

Marie. Hj

7 april 2008 09:00

Det är ju jättebra att ha blivit av med alla dessa margarinpaket! Låt det få ta sin tid med resten. Du är superduktig som inte ger upp. Det är ju en styrka i sig. Och vi äter ju bra och nyttigt så det är ju en stor hälsovinst, plus att vi rör ju på oss mycket mer än vad vi gjorde innan.
Haén bra dag!
Kram

http://www.batgirlsblogg.blogspot.com

 
trollpackan

trollpackan

7 april 2008 09:26

Är det inte bra att vara med i Midsommartåget då som en sporre? Även om du inte tycker att vågen uppför sig som den ska?

Det kan ju vara så att du rör på dig mer än förut och då har fått mer muskelmassa. Muskler väger mer än fett! Så det kan vara det!
Du har ju minskat i omfång så det är ju jättebra!
kram!

http://trollpackan

 
camilla

camilla

7 april 2008 09:52

Jag tycker oxå det är bra....=)
Vill oxå tacka så mycket för komentaren jag fick tårar iögonen när jag läste det,känns så bra att veta att amn får stod och peppning från er andra. Hemmifrån får man det inte så jag är så tacksam att någon bryr sig....=)
Så igen TACK!
Ha en bra dag
kram

http://www.hallonpajen.wordpress.com

 
Nenny

Nenny

7 april 2008 11:30

Tack... Men jättesmal vill jag ju inte bli ;)

Men du... 10 smörpaket är superbra jobbat! Det har du gjort bra!!
Heja heja!!
Kram

http://nenny.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cee

7 april 2008 12:38

uansett om du är med i midsommartåget eller ej så peppar vi på som bara den =) Man måste göre det som man själv känner är bäst. Och det är jättesvårt med motivationen det känner jag väl allt för väl igen. Massor av pepp till dig att du snart är där du önskar kram Cee

 
Louice

Louice

7 april 2008 16:17

Jättebra att se sin viktminskning i smörpaket så där, det blir så verkligt vad man går ner.

Jag förstår precis hur du tänker o känner i detta att inte delta i midsommarutmaningen. Jag är likadan att jag tappar gnistan då jag ser andra rasa men inte jag.
Är inte heller med men kör min midsommarutmaning för mej själv så att säga.
Och vi har ju våra bloggar o får peppa varann där! :)

Sen som nån sa, du har ju tappat i omfång o det är så mkt bättre mått än vikten egentligen!

Pepp pepp!

http://alni.wordpress.com

 
Pia

Pia

7 april 2008 17:23

Ja men det är så man måste se det! Att visualisera sina kilo. För visst ser och tycker man att det är mycket när man tittar på smörpaketen...Yeäk!
Tycker du är duktig o fortsätt kämpa på!
Kram Pia

http://www.parga.wordpress.com

 
Jessiie

Jessiie

7 april 2008 18:56

bra blogg :) önskar all lycka med din viktnedgång! ;)

http://www.jessiie.bloggagratis.se

 
BeaTris

BeaTris

7 april 2008 20:52

Tycker du är jätteduktig som kämpar på. Vikten är inte allt, du har ju minskat i omfång. Fortsätt kämpa så märks det snart ännu mer att det hänt saker i kroppen.

http://beatris.bloggagratis.se

 
ullis

ullis

8 april 2008 17:25

Jag känner igen mig lite i det du skriver fastän att jag väger MYCKET mer än dig.
Jag har haft lite bergodalbaneupplevelser det här året och nu igår lyckades jag med konststycket att nästan hoppa tillbaka på ruta 1. Grattis till mig.
Jag dissade vågen bara därför, sanningen är den att jag VET vad jag väger men det är skämmigt att redovisa det.
Vi får se om jag blir tuffare och vågar berätta.
Good Luck i kämpandet!
Jag tycker 10 stycken smörpaket a 250 gram är JÄTTEMYCKET!

http://itsnowornever.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angel - 31 oktober 2008 07:54

Jag har bestämt mig! Denna blogg flyttar till WP från och med imorgon. Jag håller på och flyttar recepten och en del annan information som jag vill ha med, men inte allt.   Så från och med den 1 november så är adressen:   http://angelsblogg.wordpres...

Av Angel - 31 oktober 2008 07:53

Frukost: Rågkuse med skinka + gurka Lunch: Kycklingenchilada med sallad Middag:   Dagens steg: Dagens motion: - ...

Av Angel - 30 oktober 2008 07:23

Frukost: Fibersmörgås med skinka, gurka Lunch: Potatis, kött, sallad Middag: Hamburgare med bröd + lite lite pommes   Dagens steg: 11.170 Dagens motion: 30 minuters pass på crosstrainern ...

Av Angel - 29 oktober 2008 13:02

Funderar mer och mer på att flytta denna blogg till wordpress. Jag ser att många har gjort det och deras bloggar ser så fina ut. Men jag har inte riktigt bestämt mig ännu men tänkte förvarna er lite. Skillnaden är att man kan variera sin blogg mycket...

Av Angel - 29 oktober 2008 07:25

Igår så blev första passet gjord i motionssalen och jag är nöjd. Det var väldigt mycket folk där så gång/löp-bandet var upptaget när vi kom och liksaså crosstrainer. Det finns 3 maskiner av varje och dessa verkar vara de populäraste. Jag och min arbe...

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards