Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Angel - 21 mars 2008 15:27


Helena skrev en kommentar i förra inlägget och frågade hur det gick med min vikt och bantande. Det fick mig att tänka efter. Bantar jag eller inte? Jag skulle inte vilja säga att jag gör det. Utan att jag försöker bara hitta en livstil där jag kan lära mig att äta rätt. Jag vet att Vikväktarna, tallriksmodellen och sunt förnuft kan hjälpa mig med det. Mitt mål är att lära mig att äta rätt en gång för alla och sluta upp med att gå upp i vikt efter allt kämpande, vilket jag nu har gjort i flera omgångar redan. Det vill jag få ett stopp på. Jag vill göra denna resa en gång till och sedan aldrig mera. Jag vill kunna lära mig att veta när det räcker med maten och jag vill kunna unna mig gott ibland. Jag ska försöka äta sunt och förnuftigt under veckorna så att man kan unna sig något gott till helgen. Det kan väl inte vara så svårt?

Sedan detta med motionen. Jag är inget freak när det gäller motion och fick jag välja så skulle jag inte röra på mig alls. Men nu är jag tvungen och då passar promenader mig utmärkt. Det är motionsform som jag gärna tar mig an och den ska vara nyttig och bra dessutom.

All denna förändring kommer inte ske över en natt, det vet jag. Men jag tror inte det är meningen heller. För jag fick inte dessa 7 extra kilon över en natt heller. Självklart vill jag att saker ska hända fort och jag vill se resultat nu, vem vill inte det? Men är det verkligen det bästa? Nej jag tror inte det. Det är nog bättre att det sker succesivt och att man liksom anpassar sig till situationen och tankesättet. Jag vill lära mig en gång för alla att kontrollera mitt sätt att tänka när det gäller mat och ätande. Denna gång ska jag lyckas! Jag ska ta en dag i taget och göra det bästa av den! Inga fler bantningar här inte!

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards