Direktlänk till inlägg 29 september 2008

Efter 1 månad

Av Angel - 29 september 2008 11:05

Hur har det nu gått för mig sedan min nystart den 1 september? Jag har undvikit vågen hela denna månad men ställde mig på den imorse. Det var inte något glädjande alls, jag har gått upp cirka 700 g istället för att gå ner. Jag har tänkt och tänkt och funderar på vad är det för fel jag egentligen gör. Viktväktarna har alltid fungerat för mig och det har aldrig varit några problem. Men sedan jag bröt min armbåge och slutade då samtidigt att röka, så har min metabolism inte varit som den ska.


Jag kommer troligtvis sluta räkna points, men däremot inte sluta skriva upp vad jag äter. Jag ska försöka mig på att äta enligt tallriksmodellen och börja motionera mera. Jag ska ge det en månad, precis som jag gjorde med Viktväktarna, och se om det hjälper. Jag hoppas verkligen det för annars vet jag inte alls vad jag ska göra.


Angel som känner sig ganska hopplös just nu....

 
 
trollpackan tröstar!

trollpackan tröstar!

29 september 2008 12:15

Kom igen Angel!
Prova tallriksmodellen, och middagsmaten tycker jag att du tar bort kolhydrater som pasta, ris, potatis, bröd. Bara kolhydrater genom grönsaker och sedan till det tar du kött, fisk, kyckling eller skaldjur.
Till lunchen kan du ta lite pasta, ris eller så för det går du bort under dagen.
Pannkakor, pizza, tacos går bort.
Inga smaksatt produkter som risifrutti, yoghurt och dylikt utan naturella. Sedan måste du få i dig lite fett för att bränna fett, så skippa lightprodukter.Gärna liiite olivolja på salladen.
Prova! Vad har du att förlora?
Du fixar det ska du se!
Kramen!

http://trollpackan

 
Jenjo

Jenjo

29 september 2008 13:09

Lilla vännen... Jag vet precis hur det känns när det känns så där hopplöst. Tallriksmodellen är bra, det fungerar faktiskt. Det är ju motivationen som är problemet, iaf för mig. Hoppas du hittar den igen.

Styrkekramisar!

http://matmotion.blogg.se

 
camilla

camilla

29 september 2008 13:22

Nää usch vad trist!! Att behöva gå upp,när man vill gå ner det kan ju få vem som helst till att ge upp.
Jag kan oxå säga det att sen jag slutade att röka så har jag jätte svårt att gå ner mina kilo.Jag menar när jag gick ner alla de 37 kg ...ja då rökte jag.För var man hungrig/sugen jag då tog man en cigg och kaffe i stället för mat.
Men ge inte upp vännen,det kommer säkert att lossna bara du inte ger dig ;)
Drick mycket vatten motionera mer gör som trollpackan säger undvik kolhydraterna ett tag.
Du ska se att du fixar detta ....tror på dig :)
Stor pepp kram till dig

http://www.hallonpajen.wordpress.com

 
Ingen bild

Cee

29 september 2008 15:32

Skönt att höra att du inte ger upp för det är lätt att man tänker sådan. Tråkigt med uppgången när man vill gå ner, samma sak här upp,upp men vi får fortsätta. Tallriksmodellen verkar vara bra. gör det som du känner bäst för. kram Cee

 
BeaTris

BeaTris

29 september 2008 19:22

Man måste kanske testa nya saker, vi förändras ju & det blir kanske svårare att tappa vikten. Tycker du är en fighter som inte ger upp & jag hoppas du snart hittar ditt sätt att gå ner i vikt.

*Kram*

http://beatris.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

30 september 2008 13:24

Usch, förstår precis hur du känner. Så jäkla trist! Ge inte upp bara! Heja, heja!

http://lindasvikt.wordpress.com

 
Louice

Louice

3 oktober 2008 13:20

Kikar in o sänder dej lite pepp! Häng fast i hornen på tjurskallen!

Kram!

http://alni.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angel - 31 oktober 2008 07:54

Jag har bestämt mig! Denna blogg flyttar till WP från och med imorgon. Jag håller på och flyttar recepten och en del annan information som jag vill ha med, men inte allt.   Så från och med den 1 november så är adressen:   http://angelsblogg.wordpres...

Av Angel - 31 oktober 2008 07:53

Frukost: Rågkuse med skinka + gurka Lunch: Kycklingenchilada med sallad Middag:   Dagens steg: Dagens motion: - ...

Av Angel - 30 oktober 2008 07:23

Frukost: Fibersmörgås med skinka, gurka Lunch: Potatis, kött, sallad Middag: Hamburgare med bröd + lite lite pommes   Dagens steg: 11.170 Dagens motion: 30 minuters pass på crosstrainern ...

Av Angel - 29 oktober 2008 13:02

Funderar mer och mer på att flytta denna blogg till wordpress. Jag ser att många har gjort det och deras bloggar ser så fina ut. Men jag har inte riktigt bestämt mig ännu men tänkte förvarna er lite. Skillnaden är att man kan variera sin blogg mycket...

Av Angel - 29 oktober 2008 07:25

Igår så blev första passet gjord i motionssalen och jag är nöjd. Det var väldigt mycket folk där så gång/löp-bandet var upptaget när vi kom och liksaså crosstrainer. Det finns 3 maskiner av varje och dessa verkar vara de populäraste. Jag och min arbe...

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards