Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Angel - 12 juni 2008 08:24


Hej hå allihopa! Först vill jag tacka för att ni hälsar på här fast jag har varit dålig på att uppdatera. Och tack för era kommentarer! 1000 tack! Jag mår bara fint fint och njuter av livet just nu. Jag har bara känt att jag har inget roligt att berätta och därför inte skrivit en massa trams.


Nu har jag varit och letat efter nya grillrecept och fastnade för dessa två: Grillspett med chorizo och salsayoghurt + Kebab med vitlök . Dessa är då inte pointsberäknade ännu men jag tror inte att dom är så feta. Vanliga Chorizokorven kan man byta ut mot VV's chorizo så blir det magrare osv.


Ha det så gott...jag kommer snart tillbaka!


Angel

Av Angel - 12 juni 2008 08:20


400 g fläskfilé, 1 msk Arla smör- & rapsolja, 1 msk kinesisk soja, 1 chorizo


Salsayoghurt: 2 dl Arla Köket matyoghurt, 1/2 dl hot taco sauce, 1 pressad vitlöksklyfta, 2 krm salt


Tillbehör: riven lagrad ost, kokta bönor, paprika, sallad och tacochips


Skär köttet i 1 1/2 cm tjocka skivor. Blanda det med smör-&rapsolja och soja i en skål. Skär korven i 1 cm-tjocka skivor. Rör ihop salsayoghurten och förbered tillbehören. Trä upp kött och korv på 4 grillspett eller blötlagda träspett. Grilla runt om över glöd ca 6 minuter. Servera med sås och tillbehör.



Källa/Foto: Arla

Av Angel - 12 juni 2008 08:17


400 g nötfärs, 1 pressad vitlöksklyfta, 1 tsk salt, 1/2 tsk sambal oelek, 1 tsk mald spiskummin, 1 dl mjölk, 2 1/2 dl kall sås - vitlök & gräslök


Blanda nötfärs, vitlök, salt, sambal oelek, spiskummin och mjölk till en jämn smet. Forma färsen runt 8 grillspett eller blötlagda träspett. Grilla runt om cirka 8 minuter. Servera med såsen och couscous.



Källa/Foto: Arla

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards