Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Angel - 23 maj 2008 08:18


Läste på Viktväkarnas Forum ett inlägg av Nemensi, gör en liten länk så att ni kan själva läsa vad hon har skrivit. Vad jag ville säga är att jag känner så väl igen mig i det hon skriver, speciellt på sista tiden då motivation är lika med noll. I inlägg nr2 så skriver hon att hon varje morgon måste leta fram motivation och blir sedan sur o grinig, mår dåligt  när hon misslyckas. Nu har hon slutat räkna points men har "tänket" kvar och mår bra. Poängen är att hon har så rätt i det hon skriver; man räknar men misslyckas och mår dåligt och har dåligt samvete. Vilket är bättre egentligen? Att man äter sunt enligt tallriksmodellen och med gott samvete kanske unnar sig något gott ibland och mår bra och är glad! Vad gör det att man har något kilo extra om man mår bra?


Om jag känner mig rätt så kommer detta att bli allt jobbigare och jobbigare och till slut så kommer jag att bara frossa i allt som kommer min väg och det gör saken inte bättre. Är det då inte bättre att jag skippar detta ett tag och håller mig till tallriksmodellen och tänker på vad jag äter. Inga stora portioner utan som vanligt men att man kan ta den där såsklicken som hon nämner utan att man mår dåligt pga dåligt samvete.


Jag vet inte än hur jag ska göra men då jag på sistone har känt att detta inte kommer att fungera, men det lutar mot att jag lägger av med att räkna points och använder mitt sunda förnuft istället.


Jag återkommer med besked....

Av Angel - 23 maj 2008 08:17


Frukost: Fralla med skinka + kaffemjölk = 3 p

Lunch: Kokt potatis m kassler + sallad = 4 p

Middag: Hamburgartallrik m pommes, sallad = 7

Efterrrätt: Ischokladglass = 4 p


Totalt dagens points: 18 av 19

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards