Direktlänk till inlägg 15 april 2008

Aktivitetspoints

Av Angel - 15 april 2008 11:10


Läste ett inlägg i Viktväktarnas forum som fick mig att börja tänka. En tjej skriver att efter 7000 steg så börjar aktivitetspointsen (AP) att droppa in på hennes stegräknare från VV. När hon hade gått 11800 steg så hade hon redan fått 4 AP. Det innebär att om man går cirka 11-12000 steg om dagen och räknar att man får 4 AP för varje dag så innebär det att man på söndagen har fått in 28 AP. Det är massor! Om jag sedan inte äter upp alla mina matpoints så blir det ju inte bra alls. Det innebär ju bara att jag äter för lite, eller hur? Jag måste verkligen börja äta upp mina matpoints eller äta riktigt festligt på helgen. Eller? Kommer det att räcka att jag äter mina dagliga matpoints och låter bli att röra mina AP? Ja, det är bara att testa tror jag. Sedan om detta stämmer med att man får 4 AP vid redan 11000 steg då tycker jag att det absolut räcker att man går mellan 11-12000 steg varje dag, mer motion behöver man inte för risken är då stor att man får för många AP (tydligen ingen begränsning på aktivitetspoints idag som det var förr) och man äter för lite igen fast man äter alla sina dagliga points...hänger ni med mitt sätt och tänka? Eller tänker jag helt galet här?


Angel

 
 
Annalee

Annalee

15 april 2008 12:23

Du tänker så rätt så! Om du rör så mycket på dig behöver du mer mat för att förbränna, så är det ju.
Men tänk på att dina AP är bäst om det är mat (inte godis o snacks) som du använder dom till. Det sa i alla fall min konsulent på Vv.
Testa. Spännande att följa dig hur det går.
Kram, A

http://aleelin.bloggagratis.se

 
Jullan

Jullan

15 april 2008 13:11

Jag hänger med hur du tänker, jag vet inte om jag gör fel med för jag sätter endast 2 AP om jag går över 10000 steg på min räknare.
Nu kämpar jag med dag 3 ska fylla i viktracet och äta lunch sedan tar jag hundarna på en promis.
Massa pepp kramar

http://viktknas.blogg.se

 
Louice

Louice

15 april 2008 22:15

I första hand tycker jag du ska äta dina "matpoints".
Egentligen så behöver du nog inte äta dina AP så länge du inte gör annan motion än promenerar. Men så klart beror det ju på hur mkt man promenerar.
Lyssna på kroppen, känn om du behöver äta av dina AP el inte.
Man kan ju tänka så här oxå att 30 min fysisk aktivitet är vad som anses vara en hälsosam nivå o 60 min för att gå ner i vikt.

Vid enbart promenader är det inte lika viktigt att äta mer men ät iaf de points du har för dagen o anv AP som en extra tillgång ifall det blir nått oplanerat nån dag.

Jag läste oxå på vv:s forum förut om någons konsulent som var kunnig inom kost o träning som sa just det jag nu skrivit.

Tänk oxå på att AP räknas ju utifrån din vikt o intensitet på det du gör.

http://alni.wordpress.com

 
BeaTris

BeaTris

16 april 2008 11:40

Jag har för mig att när jag var med i VV så fick man bara tillgodo se sig ett visst antal AP (Minns inte hur många men har siffran 12 i hjärnan) per vecka, så även om man samlar på sig 28 så får man inte använda mer än 12. Det kan ju ha ändrats sen dess såklart men så var det då i allafall.

http://beatris.bloggagratis.se

 
sommar2008

sommar2008

16 april 2008 14:03

Nä det finns ingen värre kategori!! Fy så jobbigt! Jag tycker det är jobbigt att jag har så lätt för att lägga på mig vikt men jag har ju också rätt så lätt för att gå ner, så jag ska väl inte klaga då... ;)

http://sommar2008.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angel - 31 oktober 2008 07:54

Jag har bestämt mig! Denna blogg flyttar till WP från och med imorgon. Jag håller på och flyttar recepten och en del annan information som jag vill ha med, men inte allt.   Så från och med den 1 november så är adressen:   http://angelsblogg.wordpres...

Av Angel - 31 oktober 2008 07:53

Frukost: Rågkuse med skinka + gurka Lunch: Kycklingenchilada med sallad Middag:   Dagens steg: Dagens motion: - ...

Av Angel - 30 oktober 2008 07:23

Frukost: Fibersmörgås med skinka, gurka Lunch: Potatis, kött, sallad Middag: Hamburgare med bröd + lite lite pommes   Dagens steg: 11.170 Dagens motion: 30 minuters pass på crosstrainern ...

Av Angel - 29 oktober 2008 13:02

Funderar mer och mer på att flytta denna blogg till wordpress. Jag ser att många har gjort det och deras bloggar ser så fina ut. Men jag har inte riktigt bestämt mig ännu men tänkte förvarna er lite. Skillnaden är att man kan variera sin blogg mycket...

Av Angel - 29 oktober 2008 07:25

Igår så blev första passet gjord i motionssalen och jag är nöjd. Det var väldigt mycket folk där så gång/löp-bandet var upptaget när vi kom och liksaså crosstrainer. Det finns 3 maskiner av varje och dessa verkar vara de populäraste. Jag och min arbe...

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards