Alla inlägg den 14 april 2008

Av Angel - 14 april 2008 19:38


Idag så hade jag inspirationen att prova ett nytt recept. Jag var ute efter något snabblagat med kassler. Som vanligt så kollade jag upp lite recept hos Anna och hittade "Lätta lådan". Den var verkligen lättlagad. Jag halvera receptet till 4 personer, tyvärr så blev inte pointsen halverade för det (hihi), använde Milda Mat Extra 4 % och köpte 12 % riven ost. Nu kanske det blir lite mindre points än 6,5 men jag orkar inte räkna om.


Nå, vad tyckte matpanelen här hemma? Alla, förutom sonen som är förkyld och kände inget av smaken, tyckte att det var jättegott. Så denna kommer jag att göra om igen.


Till kvällsmålet lite senare så tänkte jag prova att göra en smootie på vaniljyoghurt med lite krossad ananas...hoppas det blir gott, återkommer hur det blev med det.


Ha en trevlig kväll

Angel

Av Angel - 14 april 2008 19:33


Lätta lådan, 8 portioner: 6,5 points/portion


1 paket (400 g) bandspagetti, 2 dl matlagningsgrädde, 2 dl lättmjölk, 4 msk chilisås, 400 g kassler, 1 burk (400 g) champinjoner, 2 dl gröna ärter, 2 dl riven ost (max 17 %)


Gör så här:


Koka pastan och lägg i en ugnssäker form. Vispa samman grädde, mjölk och chilisås. Häll över pastan. Skär kasslern i tärningar och lägg det över tillsammans med svamp och ärter. Strö över ost och gratinera i ugn (225 grader) i 20 minuter. Servera med sallad.



Källa: Annas Recept

Av Angel - 14 april 2008 09:23

Imorse så såg jag på löpsedeln att mannen har erkänt att han har dödat lilla flickan Engla. Det finns inga ord som kan beskriva hur hemskt detta är och vilken stor sorg Englas familj nu måste känna. Mina tankar är hos henne och hennes familj...

Av Angel - 14 april 2008 08:49


Så då var vi inne i vecka 16. Nya friska tag inför denna vecka så att den blir bra. Jag är på det hela nöjd med förra veckan och vill så gärna att denna vecka också ska bli bra. Varför är jag inte jättenöjd med förra veckan?


Jo, det blev inget fruktintag alls om jag minns rätt, så det måste jag bli bättre på denna vecka. Lite bättre planering och framförhållning vore också bra, så att man inte kommer hem lite småhungrig och undrar vad man ska laga till. Det kan räcka med att man planerar kvällen innan vad man ska äta dagen efter. Jag ska även försöka äta upp mina points så gott det går för jag tror att jag får tillräckligt med aktivitetspoints för att inte behöva spara av dom övriga.


Önskar er alla en bra och lyckad vecka!


Angel

Av Angel - 14 april 2008 07:37

Frukost: Smörgås m skinka o paprika = 3 p

Mellis: morot

Lunch: Sallad m kotlettbacon, lite pasta + bröd = 5 p

Mellis: 1 banan = 1,5 p

Middag: Lätta lådan + sallad = 6,5 p

Mellis: Vaniljsmootie med ananas = 3 p


Totalt dagens points: 19 av 20

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards