Alla inlägg den 11 april 2008

Av Angel - 11 april 2008 13:41


Idag på lunchen så blev det en hel del prat om dieter och bantning. Några höll någon snabbdiet som får en att rasa i vikt snabbt, men jag antar att när man väl börjar äta så går man lika fort upp igen. Någon höll på och banta med Viktklubben på Expressen och någon tredje körde GI-metoden. Nu märks det att folk börjar tänka på att sommaren är snart här.


Men vad jag reagerade på var att folk hade en inställning gemensamt och det var:


  • Det är fredag och då ska man/kan man äta gott och inte banta

 eller

  • Det är semester och då ska man njuta, man får ta tag i problemet senare

Blir det inte då en ond cirkel? 

Visst ska man njuta av allt på semestern, men behöver det betyda att man måste gå upp i vikt? Visst ska man äta gott på fredagar eller helgen men måste det vara fet mat eller godsaker? Finns det inget annat som är gott?


Jag har bestämt mig att det är sista gången jag kämpar med min vikt nu och det är för alltid! Jag ska minska i omfång / gå ner i vikt för sista gången i mitt liv och därefter ska jag banne mig hålla vikten! All chips, godis, pizzor  och annat gott ska inte stå i vägen för mig.

Jag tänker långsiktigt och låter det ta sin tid, låter kroppen anpassa sig, låter mitt tankesätt anpassa sig till det nya livet. Så visst kan jag unna mig ibland, men inte varje fredag och sedan kämpa en hel vecka för att jag syndade på fredagen. Det är det inte värt. Utan jag får unna mig de få gånger jag inte kan stå emot längre och sedan så är det bara fortsätta i dom rätta banorna igen.


Har jag fel eller?

Av Angel - 11 april 2008 08:04

Frukost: Smörgås + kaffemjölk = 3 p

Mellis: Cafe Latte gjord på lättmjölk = 1 p

Lunch: Kycklingssallad m bröd = 4 p

Mellis:

Middag: Tacos = 8 p

Mellis: Popcorn = 4 p


Totalt dagens points: 20 av 20

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards