Alla inlägg den 10 april 2008

Av Angel - 10 april 2008 20:34

Läste detta i en gammal tidning idag:


Rensa kylskåpet!


Det du ser äter du. Så enkelt är det ofta. Alltså gäller det att rensa bort alla matfällor ur kylskåpet och skafferi. (Jämför själv hur smart det skulle vara av en alkoholist att ta jobb i en bar.) Rensa ut sådant du brukar äta när du är sugen. Köp istället hem frukt och grönsaker. 


I affären


Om du är i affären och är sugen på något gott - köp bara en enda godsak. Köp aldrig storförpackningar av sådant du egentligen inte bör äta elller bara kan äta lite av.


Tänk på allt du får äta


...istället för allt du inte får äta. Välj själv var du vill lägga din fokus. Är du en person som gnäller över allt du inte får äta, eller är du en som jublar över allt gott du faktiskt får äta? Du väljer själv.


-----------


Några bra tips som de flesta redan vet om, men det skadar aldrig att fräsch upp minnet...

Av Angel - 10 april 2008 10:09

Jag råkade igår zappa förbi Dr Phil på Tv4 plus precis när det var en jättekraftig kvinna som hans gäst. Jag stannade till och kikade för jag antog att det gällde hennes vikt och det var det. Denna kvinna var visserligen extrem, om hon t.ex var på väg till en middagsbjudning då kunde hon stanna förbi på McDonald's och käka där först och sedan fortsätta äta vid middagen. Hon verkligen missbrukade mat.


Men det som fastnade hos mig var att han sa något som liknade detta:


 "Vi alla kontrollerar våra handlingar, i detta fall intaget av maten. Och när vi då väljer att äta mycket då väljer vi även att ta konsekvenserna av det - att bli tjocka."


Kan det stämma? Väljer jag verkligen att var lite överviktig? Tycker jag verkligen att t.ex chipspåsen är värd några kilo extra på min kropp? Att det är värt den hemska känsla som får mig att vara missnöjd med min kropp? Nej, jag tycker absolut inte det, men jag sitter fortfarande och klurar om han har rätt eller inte angående att vi väljer att ta konsekvenserna.  Vad säger du?

Av Angel - 10 april 2008 07:30

Frukost: Smörgås + kaffemjölk = 3 p

Mellis: 1 morot = 0 p

Lunch: Snabburgare + pitabröd m sallad = 4,5

Mellis: Smörgås = 2 p

Middag: Grönsaksröra m kokt potatis o kyckling, fetost = 6 p

Mellis: 1 Dark Milk = 1,5 p


Totalt dagens points: 17av 20

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards