Alla inlägg den 3 april 2008

Av Angel - 3 april 2008 20:18


Ja, i alla fall för mig. Jag tror den fungerar som en spärr på något sätt. De dagar jag skriver ner och räknar vad jag äter, då går det bra och får jag något sug efter något då kan jag kontrollera det. De dagar då jag inte skriver ner o räknar då går det åt pipan. Då är spärren borta och jag kan sitta och svulla en hel chipspåse utan någon som helst tvekan. Jag kan hoppa över mat för att få en påse pepparchips (min absoluta favorit). Jag är snacktokig. Men oavsett om jag skriver eller ej så måste det ändå vara så att det är lusten och viljan som styr det hela. För visst har det hänt att jag har börjat skriva men under dagens gång så har det i alla fall gått åt skogen. Då är lusten och viljan borta. Så allt hänger på det. Och hur bevarar man lusten och viljan? Är man trött och hängig så är den bara inte där oavsett vad man gör. Men en vanlig dag då? Jag vet ärligt talat inte, men jag har ju försökt göra en motivationslista (den finner du under Kategorin Motivation) och hoppas att den ska hjälpa en på traven. För det viktiga i detta är ju att detta ska vara lätt och inte en kamp. Eller vad säger n?


Imorgon är det vägdag och mätdag för mig. Jag är lite osäker på vad vågen ska säga för oavsett vad jag sa under påsken så blev det några dagar där jag inte skrev checklistan och inte räknade. Så jag räknar med att jag har gått upp lite sedan jag senast skrev här. Jag vet att sista vägningen skrev jag inte in och jag minns inte riktigt hur mycket det var tyvärr. Jag minns i alla fall att jag hade gått upp och mist stjärnan. Ja vi får se hur det blir. Inget jag egentligen ser fram emot, men det är ett måste för att jag ska kunna ha ett kontroll på det hela.


Ha en trevlig kväll allihopa.

Angel

Av Angel - 3 april 2008 09:18


Igår efter middagen så var jag ute på en promenad och gick i väldigt väldigt rask takt. Jag verkligen puschade mig själv. Och på vägen hem så valde jag att gå för en jättelång uppförbacke (vi bor på höjden och detta är den längsta backen upp) och jag verkligen kämpade att gå så fort upp som möjligt. Det kändes i låret och i skinkmusklerna och idag så känns det värre. Idag har jag ont i låren, skinkmusklerna och i höfterna men jag har mig själv att skylla. Jag stretchade inte ut efter promenaden. Jag har inte behövt göra det hitills men samtidigt så har jag inte heller kört så här stenhårt som jag gjorde igår. Hur gör ni? Brukar ni stretcha efter promenaden?


Tror ni katter får träningsvärk?

Av Angel - 3 april 2008 09:15

Frukost: Smörgås + kaffemjölk = 3 points

Mellis: 1 morot = 0 points

Lunch: Sallad, kassler + 1 brödbit = 4 points

Mellis:

Middag: Ost-och skinkpaj med sallad = 8 points

Mellis: Smörgås + Skogsbärsyoghurt = 4


Totalt dagens points: 19 av 20 points

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards