Alla inlägg under mars 2008

Av Angel - 26 mars 2008 20:33

Kikar med en halvt öga på "So you think you can dance". Måste säga att många är faktiskt jätteduktiga, men man kan se skillnad på de som juryn godkänner vidare och på de som inte kommer vidare. Förutom att de verkligen är jätteduktiga så har de något extra som de andra saknar. Tänk om man kunde dansa så...

Av Angel - 26 mars 2008 11:59


nu har halva dagen gått och det är bara 4 timmar kvar innan man får gå hem. Idag känns det så trögt och jag förstår inte varför.


Av Angel - 26 mars 2008 08:13


På vägen till jobbet så höll jag på att halka flera gånger om. Det var is överallt då det verkar ha blåst en hård kall vind under natten. Redan igår så saknade jag sandningen från gatukontoret och det fanns ingen sand idag heller. Jag är nog bara en i mängden som har halkat och brytit något på grund av att gatukontoret inte gör sitt jobb. Jag undrar hur många fler det är egentligen. Var tar skattepengarna vägen då dom tydligen inte går till sandning och saltning av vägarna? Någon som vet?

Av Angel - 26 mars 2008 08:10

Frukost: Smörgås + kaffe mjölk = 3 points

Mellis: 1 morot = 0 points

Lunch Köttbullssallad med bröd = 4,5 points

Mellis: 2 skivor ananas = 1 points

Middag: Pasta med kasslersås = 7 points

Mellis: Smörgås = 3 points


Totalt dagens points: 18,5 av 20


Sparade: 2 + 1,5 = 3,5

Av Angel - 25 mars 2008 21:17


Det blev våfflor i alla fall. De andra i familjen ville ha så det blev en för mig också. Jag provade receptet från Annas hemsida och det blev klart godkänt. Jag hade köpt Milda Visp 20 % till detta och 3 msk ger 2,5 points. Jag tror jag tog knappt 2 msk på min våffla och lite lite sylt. Jag kommer att räkna sylten som fri smaksättare (0 points) och 2 för grädden. Så en våffla kostade mig 4 points.

Av Angel - 25 mars 2008 21:12


Frasiga våfflor, 10 st / 2 points/våffla


3 1/2 dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver, 2 dl lättmjölk, 2 1/2 dl vatten, 100 g smör


Smält smöret och låt det svalna. Blanda vetemjöl och bakpulver i en skål. Tillsätt mjölken och vispa till en jämn smet. Tillsätt vattnet och det avsvalnade smöret. Hetta upp våffeljärnet. Pensla med lite smör före första laggen. Grädda sedan våfflorna och servera eventuellt med sylt och vispad grädde. Lägg då till points. Våffelsmeten kan göras i förväg.


Källa: Annas recept

Av Angel - 25 mars 2008 19:08


Då var middagen avklarad. Medan familjen åt chicken bits med ris så gjorde jag en risröra till mig med skinka och massor av olika grönsaker. Det var mycket gott må jag säga och jag är nu proppmätt. Funderar på om jag orkar med våfflor ikväll... vi får se.

Av Angel - 25 mars 2008 10:47


Det är snart lunch och magen knorrar redan efter mat. Det blir kycklingssalladen som jag köpte sist, för den var så mör och fin...jättegod. Men först ska jag följa med min kollega till affären, vad gör man inte för att få några extra steg? (fniss)


/Angel

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards