Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Angel - 13 mars 2008 21:13

Hela dagen har gått i turbofart. Vad har jag hunnit göra? Har ingen aning faktiskt om jag ska vara ärlig. Det känns som om dagen har bara försvunnit.


Jag har i alla fall tänkt lite över min vikt och min viktnedgång. Som jag nämnde tidigare så är motivationen inte på topp alls. Men jag känner fortfarande att om jag inte skriver ner i checklistan vad jag äter så kommer det bara att rusa iväg uppåt. Det vill jag inte. Jag har inte kämpat dessa veckor för ingenting. Så jag ska fortsätta försöka ta en dag i taget och göra det bästa av den. Försöka äta rätt och måttligt samtidigt som jag ska röra på mig med mina promenader.


Imorgon är det min viktdag och jag känner det som om jag har gått upp. Det beror säkert på förra veckans slarv när jag var sjuk och det att Faster Rosa är här på besök. Inget skoj alls, men jag får ta tjuren i hornen och försöka sedan göra det bästa av det.


Ledsen att ni måste läsa mitt eviga tjat om detta, men jag är ett hopplöst fall.


Av Angel - 13 mars 2008 13:35


Idag har det varit fullt upp så jag har inte hunnit uppdatera något på bloggen förrän nu.


TACK! allihopa för ert peppande, behöver mängder just nu för motivationen är inte på topp måste jag erkänna. Kanske för att jag vet att nästa vecka så ska jag operera mig. Jag kommer kanske att fuska mycket och kanske inte alls räkna. Allt beror på hur jag mår efter operationen. Dagen D för operatione så måste jag fasta och bara det kommer att bli jättejobbigt då jag har operationstid klocka halv 12. Jag ska försöka göra mitt bästa och framför allt så ska jag försöka gå ut och gå i alla fall.


Jag räknar idag igen så jag har ju inte gett upp helt, men som sagt motivationen är nästan lika med noll. Och så är det bara, det går upp och ner med motivationen hos oss alla. Det gäller då att bara ta en dag i taget och göra sitt bästa av den.


Angel

Av Angel - 13 mars 2008 13:33


Frukost: God i kvadrat m skinka + kaffemjölk = 4 points

Mellis: Smörgås = 2

Lunch: Kycklingfilé m ris = 4,5 points

Mellis: 2 kiwi = 0

Middag: Fiskfilé + potatismos = 6 points

Mellis:


Totalt dagens points: 16,5 av 20


Sparade points: 0

Aktivitetspoints: 6+2 = 8

Av Angel - 13 mars 2008 13:23


Jag har fått veta att snart så kommer dom kunna visa alla som är med i stegracet och inte bara dom 10 bästa. Fick även veta att man kommer att få en "gästbok" under varje tävling så att man kan diskutera tävlingen om man vill. En kul grej tycker jag :D, bravo Promenix!


Här kommer ställningarna efter gårdagens promenader:


  • 259078 - Linruz
  • 256213 - Linda J.
  • 239203 - Marie Hj.
  • 232155 - Camilla T.
  • 191942 - Lovisa W.
  • 186927 - BeaTris
  • 186203 - Carina E.
  • 173661 - Elin F.
  • 170193 - Malin T.
  • 155023 - Lisa A.
  • Presentation

    Omröstning

    Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
     Ost
     Skinka
     Korv
     Leverpastej
     Kaviar
     Marmelad
     Bara matfett
     Inget alls

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
              1 2
    3 4 5 6 7 8
    9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22
    23
    24 25 26 27 28 29 30
    31
    <<< Mars 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Skapa flashcards