Alla inlägg under februari 2008

Av Angel - 21 februari 2008 08:53


Frukost: Skepparhalva + kaffemjölk= 3 points

Mellis: 1 knäckebröd = 0,5 points

Lunch: Kycklingspett m couscous + tzatziki = 5 points

Mellis: 1 banan = 1,5 points

Middag: VV's måltidskorv m potatismos = 6 points

Mellis: Smörgås = 3,5


Totalt dagens points: 19,5 av 20


Sparade: 0,5+0,5 = 1 points

Aktivitetspoints: 5,5+2 = 7,5

Av Angel - 20 februari 2008 21:38


Nu är vi 13 stycken som har anmält oss inför stegracet. Med risk för att vara tjatig så börjar vi på måndag och håller på fram till 30 mars. Sedan får vi se om vi fortsätter eller hur vi gör. Läs nedan var du anmäler dig.


Idag lyckades jag igen gå mer än 10.000 steg...hehe med 50 steg. Nu plockar jag av stegräknaren för idag. Ha nu det så gott allihopa, så ses vi imorgon igen.


Angel

Av Angel - 20 februari 2008 14:38


Hade möte idag på jobbet och vi fick fika. Delade en kanelbulle med min kollega och räknar den som 2 points. Kunde bara inte låta bli....


Angel

Av Angel - 20 februari 2008 08:53

Uppdaterad 080222

Var precis inne och kollade på Promenix och vi är 18 stycken som har registretat oss där. Vi är:


Camilla

BeaTris

Marie Hj.

Sus i dus

Cecilia O.

Sophie

Carina E.

Friand

Nenny

Jullan

Anna C.

Malin T.

Jennie (Sockerpinglan)

Lindha C.

Lisa A.

Linda J.

Linruz

och jag naturligtvis.


Jag ser verkligen fram emot detta, ska bli så kul!

Angel

Av Angel - 20 februari 2008 08:06


Frukost: Smörgås + kaffemjölk= 3 points

Mellis: Knäckebröd = 0,5 points

Lunch: Färsbiff m sallad o pitabröd = 5 points

Mellis: 1/2 kanelbulle = 2 points

Middag: Fisk med potatismos = 6,5

Mellis: Smörgås = 2,5 points


Totalt dagens points: 19,5 av 20



Sparade: 0,5

Aktivitetspoints: 3,5+2 = 5,5

Av Angel - 19 februari 2008 20:50


Nu har jag registrerat "Angel's stegrace" på http://www.promenix.se/ . Ni är alla välkomna att anmäla er där. Vi börjar på måndag (den 25/2) och håller på till den 30/3, alltså hela mars ut. Sedan så får vi se om vi vill fortsätta i april eller inte.


Idag måste jag faktiskt skryta lite med mina antal steg...nu visar den 14.392 steg, det är mitt bästa resultat hittills. Jag har verkligen gått idag, så jag är supernöjd med mig själv. Jag kände att jag var lite tvungen efter chipsintaget igår, samvetet pockade på hela tiden.


Kram Angel

Av Angel - 19 februari 2008 14:45


Ja, så känns det för mig idag eftersom jag var ledig igår. Har haft mycket att göra på jobbet och nu äntligen så kan jag ta mig lite tid att skriva kort några rader.

Tack alla för era kommentarer om stegracet. Kul att se att många vill haka på och kämpa med stegen. Jag tror nog att ni som har andra motions aktiviteter har fattat beslutet att ta av er stegräknaren.

En utav kommentarerna har kommit från Anton och han berättade att han och hans vänner har lanserat en ny sajt: http://www.promenix.se/ . Där kan man fylla i antalet steg man går varje dag och få koll på motionen. Jag och några till har redan varit där och registrerat oss. Det kan vara en lösning så slipper jag registrera alla era steg utan bara skriver ner resultatet här. Jag kan starta en tävling där som jag kallar för ...ja typ Angel's stegrace...eller vad säger ni? Kika och se om det är något för dig med.


Angel


Av Angel - 19 februari 2008 09:28


Frukost: Linfröfralla + kaffemjölk= 3 points

Mellis: 1 caffe latte = 1 points

Lunch: Köttgryta med potatis= 5 points

Mellis: 1 apelsin= 0 points

Middag: Färsbiff m pommes frites= 7 points

Mellis:


Totalt dagens points: 16 av 20


Sparade: 0

Aktivitetspoints: 2 + 1,5 (lunchpromenad)= 3,5

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards