Alla inlägg under januari 2008

Av Angel - 19 januari 2008 16:00

Frukost: Havregrynsgröt + 1 knäcke + kaffemjölk= 5 points

Mellis: 1 Dark Milk = 1,5 points

Lunch: Fläskfil m klyftpotatis + champinjonsås = 6 points

Middag: Fläskfilé m champinjonsås + klyftpotatis= 6 points

Mellis: Popcorn + VV:schokladmousse = 5,5


Totalt points idag: 24 av 20


Sparade points:

Totalt sparade: 11-4 = 7 points

Av Angel - 18 januari 2008 17:17

Upptäckte när jag kom hem att jag inte hade satt på mig ordentligt min stegräknare, så den var mera lutad och då räknar den inte. Så det blev typ bara 4039 steg för hela dagen. Och idag har jag gått massor samt att jag tog en promenad hem också. Snacka om jag inte blev glad när jag upptäckte det. Tog av mig den direkt! Så idag får det vara en dag utan stegräknare.


Det blev tidig middag för dottern skulle iväg, så jag kan tala om att middagen var jättegod! Men vips så försvann 9 points för mig. Tur att man inte äter detta varje dag. Nu är vi proppmätta så vi får se om det blir någon mousse senare ikväll eller bara en liten bit choklad....eller något annat gott.


Ha en trevlig kväll allihopa, för nu ska jag sätta mig bekvämt i soffan och fortsätta läsa boken av Nora Roberts.





Av Angel - 18 januari 2008 10:04

Ikväll blir det extra gott hemma hos oss. Äntligen så blir det Tacos med alla dess goda tillbehör! Har haft det i planerna ganska länge nu. Och som efterrätt blir det VV:s Chokladmousse.


Vad ska ni ha för gott till middag?


Angel


Av Angel - 18 januari 2008 07:37

Japp, imorse var det dags igen att väga sig. Jag såg inte fram emot det pga de orsaker jag nämnde i gårdagens blogg. Jag stod faktiskt och velade om jag skulle hoppa över vägningen denna vecka för jag ville inte se ett plus på vågen. Men jag tog mig i kragen och ställde mig i alla fall...och kan ni tänka er, den visade -0,5 kilo! Helt otroligt måste jag säga. Jag blev jätteglad och är helnöjd. Det går neråt och det är det viktigaste!


Tack för era kommentarer om mina steg. Stegräknaren slutade igår på 11.094 igår och det är kanon! Det bästa resultatet denna månad. Tror ni jag kan slå den någon annan dag? Jag hoppas det i alla fall .


Angel

Av Angel - 18 januari 2008 07:34

Dagens Vikt: 73,5

Startvikt: 74,8

Veckans resultat: -0,5

Totalt resultat: -1,3 kg

Kvar till slutmål: 8,5


Delmål: 70 kg

Slutmål: 65 kg

Av Angel - 18 januari 2008 07:21

Frukost: Skepparhalva m skink = 3 points

Mellis: -

Lunch: Tandoorikyckling i pitabröd = 4,5 points

Mellis: -

Middag: Tortillabörd, tacofärs, tortillachips, ost, grönsaker = 9 points

Mellis= popcorn = 4 points


Totalt dagens points= 20,5 av 20


Idag sparade points= 0

Totalt sparade points= 11,5 - 0,5 = 11

Av Angel - 17 januari 2008 17:03

Jag har äntligen nått det igen, det var länge sedan! Just nu står räknaren på 10.681 steg..-och klockan är bara 17.03


Angel

Av Angel - 17 januari 2008 12:48

Självklart är det så! Det är inte bara VAD man stoppar i sig som är viktigt utan även HUR man äter det. Läs Louices senaste blogg : Äta och njuta långsamt eller vräka i sig? Det hon skriver där stämmer så bra och vad jag inte kan förstå det är; Varför har jag  inte tänkt på det tidigare? Jag äter ganska snabbt och kan sedan sitta där och plocka mer mat om det är jättegott.


Här kommer länken: http://alni.wordpress.com/.


Angel

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards