Alla inlägg under januari 2008

Av Angel - 25 januari 2008 08:07

Det var med blandade känslor jag såg resultatet på vågen. Bara 200 g minus! Jag tycker att jag har varit duktig och räknat points och stått emot frestelser och sedan så är det bara 200 g minus! Någonstans måste jag bara göra fel, men vart? Räknar jag fel eller vad är det? Jag har haft points kvar på söndagkvällen som jag inte har använt upp. Alla dessa tankar irrar runt i min hjärna men jag vet fortfarande inte vart felet är. På 4 veckor så har jag bara gått ner 1,5 kilo! Det är skitdåligt om jag får säga det på ren svenska. Det borde vara ett genomsnitt på 500 g minst tycker jag. Men sedan så försöker jag trösta mig själv och säger: Det är ändå ett minus och inte ett plus. Vad glad för det. Men jag känner mig själv, fortsätter det i denna sakta takt så kommer jag kanske att ge upp.


Angel

Av Angel - 25 januari 2008 08:02

Dagens Vikt: 73,2

Startvikt: 74,8

Veckans resultat: -0,2

Totalt resultat: -1,5 kg

Kvar till slutmål: 8,3


Delmål: 70 kg

Slutmål: 65 kg


Midjemått: 89 cm (-5 cm ???)

Av Angel - 24 januari 2008 20:04

Sitter just nu och mumsar på en grape. Funderar över vägningen imorgon och hoppas att det ska gå bra. Tänkte även mäta midjan denna gång och se om det märks någon förändring efter nästa 4 veckor. Tvivlar då jag har haft lite uppblåst och hmm...gasig mage idag. Ni som kör VV vet hur det kan bli ibland. Men jag får hoppas på det bästa! Håll tummarna för mig imorgon bitti.


Vad säger ni om min middag? Den var supergod och stark kan jag säga. La i lite extra cayennepeppar (hade slut på chilipeppar). Mums vad gott det var. Det enda jag saknade var en god härlig bit av vitlöksbröd, men ville inte offra points på det.  Imorgon funderar jag på att göra en potatisgratäng och kassler till det. Vi får se på vad jag gör potatisgratängen....antagligen Milda Mat Extra.


Stegräknaren stanna ikväll på 11.620 steg. Är jättenöjd. Och allt är tack vare lunchpromenaden.


Ska nu kika lite bland era bloggar...ha det så gott så länge.


Angel surfar vidare...

Av Angel - 24 januari 2008 19:56

Chili con carne, 4 portioner, 5,5 points/portion


400 g nötfärs, 1 gul lök, 1 påse Knorr  Matmix Chili con Carne, 1 Burk vita bönor i tomatsås, ev cayennepeppar för starkare smak


Hacka löken och fräs den tillsammans med färsen i fettsnål panna. Tillsätt matmixen och följ anvisningarna på påsen. Tillsätt vita bönor mot slutet och låt dem bli varma. Om du vill ha lite starkare och "hottare" smak på chilin kan du lägga lite cayennepeppar. Servera med valfri portion ris (lägg till points) och vitkålssallad.




Av Angel - 24 januari 2008 12:31

Idag tog jag mig en ny lunchpromenad och det var underbart. Jag har 1 timme friskvård per vecka så varför inte utnyttja det. På så sätt får jag se lite dagsljus och få steg och motion på köpet. Man känner sig också piggare efteråt.


Men nu...jobba, jobba!


Angel sticker ner näsan bland hennes papper...

Av Angel - 24 januari 2008 10:22

Glömde imorse att med mig frukt, så jag fick springa (det var att ta i, menar gå) till Pressbyrån och köpa lite frukt. 10 kr för en apelsin och en banan...jättedyrt. Vet att Vivo hade 10 kr kilot för apelsner förra veckan.


Angel mumsar i sig bananen och önskar att det vore en chokladbit istället.

Av Angel - 24 januari 2008 08:36

Idag är jag trött och har ingen riktig lust för någonting. Och det är ju inte bra då man är på jobbet och ska egentligen jobba. Vilken tur att det är torsdag idag och att det bara är en till morgon att stiga upp med väckarklockan. Måste nog hämta lite mera kaffe och försöka piggna till...


Angel går mot kaffeapparaten.....

Av Angel - 24 januari 2008 08:13

Frukost: Skepparhalva m skinka = 3 points

Mellis: 1 banan = 1 points

Lunch: Tandorikyckling m potatis = 4,5 points

Mellis: 2 bagateller = 0,5 points

Middag: Chili con carne m ris = 8 points

Mellis:


Totalt dagens points: 17 av 20 points


Sparade points idag: 3

Totalt sparade points: 9 + 12

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards