Alla inlägg under januari 2008

Av Angel - 15 januari 2008 19:12

Helt klart så tyckte ni att mina checklistor var intressanta....89,5 % tyckte det i alla fall. Ja, då får dom väl vara kvar då!

Passar även på att lägga ut en ny omröstning...eller en förfrågan skulle jag hellre vilja kalla det...Lägg din talan...ska bli intressant och se svaret.


Angel

Av Angel - 15 januari 2008 18:49

Idag blev det fisk till middag. Jag ugnsstekte den med paprika och purjolök. Kryddade den med lite citronpeppar och timjan...gott blev det. Bild finns nedan.


Svar till Sus i Dus: Jo visst äter jag gröt, gillar speciellt havregrynsgröt. Men det blir till helgerna i så fall. Jag föredrar yoghurt istället för fil, men tycker inte att det mättar så länge så det blir sällan till frukost.


Ha en riktigt go kväll....

 Angel



Av Angel - 15 januari 2008 12:13

Läste på Nennys blogg om att hon har provat en del mörk choklad på sistone för att stilla sitt chokladbehov bland annat denna. Själv brukar jag få abstinens efter choklad typ 1 gång i månaden...och den tiden börjar närma sig nu. Jag har köpt och provat Marabou Premium Dark Milk och tyckte den var helt ok och att den duger. Den har ett tunt täcke av ljus choklad och sedan mörk i mitten. Så den smakar inte alls så mycket mörk bitter choklad. (Naturligtvis så kan den inte ersätta en vanlig hederlig ljuvlig Marabou Mjölkchoklad.) En ruta är ca 1,5 points efter vad jag och min kollega har räknat ut. Tack för tipset Nenny!


Bild tagen från Nenny's place


 

Angel

Av Angel - 15 januari 2008 08:18

Min kollega hade en överraskning med sig idag på jobbet. Jag fick smaka VV:s nya kaka Choco. man får 2 små kakor för 0,5 points. Vad tyckte jag då?

Nja, jag kan nog vara utan dom, gillar då ChocoBiscuits mycket, mycket bättre, 1 kaka 0,5 points.


Angel


Bilderna är från VV:s hemsida

Av Angel - 15 januari 2008 08:15

Frukost: God i kvadrat m skinka = 3 points

Mellis= mandarin = 0 points

Lunch= Köttfärssås o spagetti = 7 points

Mellis= 1 ruta Dark Milk = 1,5 points

Middag= Ugnsstekt fisk m grönsaker, potatis = 6 points

Mellis= 1 knäckebröd = 0,5 points


Totalt dagens points: 18 av 20


Idag sparade points: 2

Totalt sparade points: 3+2= 5

Av Angel - 14 januari 2008 20:09

Oj oj oj, jag har fått samma utmaning från både Trollpackan: http://trollpackan.bloggagratis.se/  och från BeaTris: http://beatris.bloggagratis.se. Det är bara att acceptera den och göra det man ska:

Här är reglerna:

Länka till den som utmanat dig.

Berätta 7 sanningar om dig själv.

Berätta 7 lögner om dig själv

Utmana 4 personer i slutet av ditt inlägg.

Lämna ett meddelande till dom fyra du utmanar.


7 sanningar om mig själv:

  • älskar matlagning och bak
  • älskar änglar
  • gillar dataspel
  • älskar Nora Roberts romaner
  • hatar att städa
  • är en djurvän
  • mina tonåringar ger mig gråa hår, men jag älskar dom i alla fall

7 lögner om mig själv:

  • avskyr choklad
  • är rökare
  • trivs med min kropp
  • har piercing
  • älskar motion av alla dess slag
  • är morgonpigg
  • avskyr chips

Jag utmanar:


Marie på Batgirlsblogg, Linruz, LouiceAlni.wordpress.com och till sist Nenny på Nennysplace.


Meddelande till dem jag utmanar: Tydligen så är detta med utmaningar rätt så vanligt och kommer då och då. Själv är jag ny på blogg och har ingen aning....och hänger liksom bara med i svängarna...sorry om ni tycker det är jobbigt.


Angel


Av Angel - 14 januari 2008 19:59

Denna måndag har gått väldigt fort för mig och det uppskattar jag. Måndag är annars inte min favoritdag. Men idag har det varit helt ok. Var hos läkaren och fick beskedet att armen länks som det ska och att stiften kommer att bli bortopererade om cirka 2 månader. Det ser jag inte fram emot, men ett nödvändigt ont för stiften är jobbiga och det gör ont då och då. Nog om det.


På lunchen så tog jag lite friskvård och var ute och promenerade. Så stegräknaren stannade idag på 9,506 steg. Jippi, så bra har det inte varit på jättelänge. Ska försöka komma ut imorgon med om jobbet tillåter.


Till middagen så åt jag och maken rester från helgen medan barnen fick köttfärssås och spagetti. Det blir min matlåda imorgon.


Ha en trevlig kväll så ses vi imorgon igen.

Angel

Av Angel - 14 januari 2008 12:27

Håll förbränningen igång genom att äta mellan måltiderna. Du ska typ äta var tredje timme. De flesta frukterna är noll pointsare, så dom passar bra som mellanmål. Annars kan man unna sig kanske en liten knäckebröd eller smörgås om man har points att spendera.


Angel

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards