Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

Besviken eller inte?

Av Angel - 25 januari 2008 08:07

Det var med blandade känslor jag såg resultatet på vågen. Bara 200 g minus! Jag tycker att jag har varit duktig och räknat points och stått emot frestelser och sedan så är det bara 200 g minus! Någonstans måste jag bara göra fel, men vart? Räknar jag fel eller vad är det? Jag har haft points kvar på söndagkvällen som jag inte har använt upp. Alla dessa tankar irrar runt i min hjärna men jag vet fortfarande inte vart felet är. På 4 veckor så har jag bara gått ner 1,5 kilo! Det är skitdåligt om jag får säga det på ren svenska. Det borde vara ett genomsnitt på 500 g minst tycker jag. Men sedan så försöker jag trösta mig själv och säger: Det är ändå ett minus och inte ett plus. Vad glad för det. Men jag känner mig själv, fortsätter det i denna sakta takt så kommer jag kanske att ge upp.


Angel

 
 
Marie.Hj

Marie.Hj

25 januari 2008 09:24

Du kanske behöver äta upp dina sparade points. Kroppen håller på att bygga upp muskler nu för du rör mer på dig och så kanske du behöver äta lite mer. Dricker du tillräckligt? Vattnet är ju kroppen fetttransportör...
Nästa vecka kanske du rasar på vågen. Ge inte upp nu! Utan försök få i dig minst 2 liter vatten och rör på dig.
200 g är inte så tokigt, jag säger som till Linruz, tänk i fett. Du har alltså gått ner 200 g margarin! Der är bra det!
Kram och hoppas att jag gav dig lite motivation...

http://www.batgirlsblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Angel svarar

25 januari 2008 12:16

Absolut du har rätt. 200 g mindre margarin att släpa på är inte alls fy skam. Tack för peppningen, behövde den så väl idag.

Kram Angel

 
trollpackan

trollpackan

25 januari 2008 19:21

Grattis ändå fast du själv tycker att det var för lite!
Jag vet inte...vi tror ju alla på olika saker...och du får ursäkta att jag säger nå´t ifall du inte gillar det..men du äter mycket bröd..av olika slag..även om det är viktväktarpizza, viktväktarpita, skepparhalva...det är vetemjöl och vatten fast i olika former...sen blir det potatisgratäng, tacos...du har inte funderat på att dra ner på snabba kolhydrater?
Menar det inte som kritik...bara ett tips!
kramen!

http://trollpackan

 
Ingen bild

Angel svarar Trollpackan

25 januari 2008 19:49

Nej jag tar det inte som kritik utan som rådgivning och jag är öppen för förslag. Jag äter bröd till frukost o ibland till lunch om jag inte har någon pasta,ris eller potatis till. Det är det som är bra med Viktväktarna, man får äta så här och ändå gå ner i vikt. Bara man håller sig inom ramarna, vilket jag anser att jag har gjort. Jag har lyckats gå ner förr 10 kilo utan större problem och då rörde jag på mig inte ens. Och potatisgratängen är inte gjord på 40 % grädde utan jag valde att göra den på Laga Lätt 5%, så det är en skillnad. Men jag uppskattar och tar till mig det du säger, det tål alltid att funderas på. Och tack för rådet!
Angel kramar Trollpackan

 
Louice

Louice

25 januari 2008 22:10

Men kroppen är så där. Ena veckan så kan man missköta sej jättemkt o ändå tappa vikt medans man nån annan gång sköter sej perfekt o det händer inget.
Jag har alltid haft väldigt ojämna resultat under mina viktminskaresor men ändå väldigt bra snitt.
Det är ju veckosnittet som är intressant, inte enstaka veckors resultat. Kroppen släpper ju inte från sej lika mkt varje vecka utan det varierar.

Det är trots allt minus! :)

Pepp pepp!

http://alni.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angel - 31 oktober 2008 07:54

Jag har bestämt mig! Denna blogg flyttar till WP från och med imorgon. Jag håller på och flyttar recepten och en del annan information som jag vill ha med, men inte allt.   Så från och med den 1 november så är adressen:   http://angelsblogg.wordpres...

Av Angel - 31 oktober 2008 07:53

Frukost: Rågkuse med skinka + gurka Lunch: Kycklingenchilada med sallad Middag:   Dagens steg: Dagens motion: - ...

Av Angel - 30 oktober 2008 07:23

Frukost: Fibersmörgås med skinka, gurka Lunch: Potatis, kött, sallad Middag: Hamburgare med bröd + lite lite pommes   Dagens steg: 11.170 Dagens motion: 30 minuters pass på crosstrainern ...

Av Angel - 29 oktober 2008 13:02

Funderar mer och mer på att flytta denna blogg till wordpress. Jag ser att många har gjort det och deras bloggar ser så fina ut. Men jag har inte riktigt bestämt mig ännu men tänkte förvarna er lite. Skillnaden är att man kan variera sin blogg mycket...

Av Angel - 29 oktober 2008 07:25

Igår så blev första passet gjord i motionssalen och jag är nöjd. Det var väldigt mycket folk där så gång/löp-bandet var upptaget när vi kom och liksaså crosstrainer. Det finns 3 maskiner av varje och dessa verkar vara de populäraste. Jag och min arbe...

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards