Alla inlägg den 23 januari 2008

Av Angel - 23 januari 2008 21:10

Kan bara meddela att vaniljsmootien med jordgubbar var ännu godare. Ska prova göra vaniljsmootie med hallon så att jag på riktigt kan jämföra med naturell lättyoghurt. Smootie (oavsett på vad den är gjort) är en mycket bra mellanmål, det mättar mera än vad man tror.


Stegräknaren stannar idag på 7.883 steg. Långt ifrån lika bra som igår, men det kanske blir fler steg imorgon.


Angel

Av Angel - 23 januari 2008 19:31

En kort kommentar kommer här innan jag måste hänga upp tvätten. Har nu ätit gott, det blev Tandorikryddad kycklingfilé med klyftpotatis och champinjoner. Jättegott, saknade bara lite av min vitlökssås (se recept) men hade ingen naturell lättyoghurt hemma. Det blev kvar så jag har även till min lunchlåda. Billig på points men jättegott och mättande.


Är rätt så trött idag så det blir att softa lite på soffan sedan innan man ska gå och lägga sig. Men innan dess så ska jag göra en jordgubbssmootie gjord på lätt vaniljyoghurt. Den blir dubbelt så dyr (pointsmässigt) än om jag skulle ha gjort på naturell yoghurt, men jag måste bara prova hur det smakar.


Ha en trevlig kväll allihopa!


Angel

Av Angel - 23 januari 2008 14:40

Hittade denna på nätet och var bara tvungen att dela med mig av den. Läs och begrunda...

Av Angel - 23 januari 2008 07:23

Igår kväll var ingen rolig kväll. Det var första gången jag fick en kris och ett jättesug på något gott. Om hade jag haft en chipspåse hemma, tro mig jag hade ätit upp HELA den utan några problem. Så jag är så glad att jag inte hade en. Men allvarlig talat. Det är inge skoj alls när sånt här händer, men det visar väl bara att man är mänsklig. Ha, ha, ha nu så här efterhand så kom jag på att jag hade ju VV-bars undanstoppade, men dom såg jag inte igår som tur var.


Det var igår det, nu är det en ny dag och nya tag. Lycka till idag med pointsen och alla lustar.... :D


Angel kramar alla

Av Angel - 23 januari 2008 07:18

Frukost: Skepparhalva m skinka = 3 points

Mellis:

Lunch: Snabburgare m pitabröd o sallad = 4,5 points

Mellis: 1 banan = 1,5 points

Middag: Tandorikryddad kycklingfile m potatis o champinjoner= 4,5 points

Mellis: jordgubbssmootie på vaniljyoghurt = 2 points


Totalt dagens points: 15,5 av 20 points


Sparade idag: 4

Totalt sparade: 5 + 4 = 9

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards