Alla inlägg den 20 januari 2008

Av Angel - 20 januari 2008 19:55

Japp, då har jag även provat det och det är klart godkänt! Jag la i djupfrysta hallon och även i 1 tsk vanlijsocker (behöver inte räknas) för att få både smak och doft. Nästa gång så ska jag prova göra smootie på Lätt vaniljyoghurt, måste helt klart vara ännu godare. Tack Sus i Dus för receptet och tipset! Ett jättebra mellanmål.


Angel


Recept: 2 dl Lätt naturell yoghurt + valfri osockrat frukt


Foto: Viktväktarna

Av Angel - 20 januari 2008 18:12

...av Matglads Ostfyllda färsbiffar finner du enligt receptet nedan. Jag tycker det var gott och det var kul med lite annorlunda färsbiff så att det inte bara blir de vanliga hederliga. Nu hade jag bara i vanlig hushållsost, men tänk vad gott det skulle vara med någon paprikaost eller vitlöksost. Fast dom är ju inte så magra så pointsen skulle stiga direkt.


Läste på Sus i Dus blogg om en smootie som jag funderar på att prova. Återkomer som vanligt när min testpanel har prövat den.


Ha en trevlig kväll!


Angel

Av Angel - 20 januari 2008 18:06

Ostfyllda Färsbiffar, 4 portioner, 3,5 points/portion


400 g nötfärs, 4 skivor smakrik ost (max 17%), salt, peppar, vatten


Krydda färsen med salt och peppar. Lägg i lite vatten så att du kan blanda lättare.  Krydda även lite med vitlökssalt om du vill. Forma till 8 biffar. Lägg en ostskiva på 4 biffar och lägg sedan på de andra 4 som lock. Grilla biffarna på en grillpanna så att de får en rökig smak.


Servera till  potatis eller ris (lägg till points) och grillade grönsaker.



Av Angel - 20 januari 2008 15:46

...och snart är söndagen slut. Idag har jag fått sova ut  så jag var pigg som en mört imorse. Började städa i alla fart och nu ska jag bara njuta av det som är kvar av dagen. Det har inte blivit några promenader för mig denna helg, har inte ens satt på mig stegräknaren. Men från imorgon så är jag igång igen.

Ska nu prova att göra Ostfylla köttfärsbiffar från "Matglad" (se mina länkar). En toppensida med massor av recept. Jag ska ha ris till färsbiffarna istället för pasta. Det är bara biffarna jag är nyfiken på. Återkommer om hur goda dom är.


Syns senare!


Angel

Av Angel - 20 januari 2008 15:42

Frukost: Smörgås med ost och skinka + kaffemjölk= 5 points

Mellis: 1 bit Dark Milk = 1,5 points

Lunch: Ostfyllda köttfärsbiffar m ris + rostade grönsaker= 7 points

Mellis: 1 Hallonsmootie = 1 points

Middag: Äggmacka med sallad = 5,5 points

Mellis:


Totalt dagens points: 20 av 20


Sparade points:

Totalt sparade points: 7

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards