Alla inlägg den 10 januari 2008

Av Angel - 10 januari 2008 19:31

Tvätten är klar och magen har fått sitt, så nu tänker jag bara lägga mig på soffan och softa. Jag försökte mig på och göra vitlöksbröd genom att gnida in lite rå vitlök på brödet (har sett det någonstans), och visst det gick, men det smakade inte såå mycket vitlök som jag hade önskat. Kanske om jag pressar det först nästa gång och gnider in det sedan....Hmm tål att testas, bara jag slipper matfettet - alldeles för mycket points där!


Idag har jag gått: 8507 steg (mycket tack vare tvättstugan). Mycket mera än igår - bravo!


Ha nu en skön kväll, ska nu kika in hos mina vänner här på nätet och sedan softa.

Angel

Av Angel - 10 januari 2008 08:40

Provade Scan Må gott's 9 % prickig korv på frukostmackan imorse och kan tala om att den är god. För 0,5 points får du ta 2 skivor. Kan vara gott att byta ut skinkan ibland.


Stegräknaren från VV har ännu inte kommit och jag börjar bli lite sur på grund av det. Har börjat använda min gamla igen, men den räknar inte ut aktivitetspoints utan bara steg och antal kilometer. Igår blev det 7277 steg tagna...bättre än tidigare. Mitt mål är att komma upp till 10.000 igen, men halkan där ute gör det svårt för mig.


Kommer inte ihåg om jag har berättat att jag halkade i november och bröt armen och nu är jag rätt så rädd när det är halt ute. Tänk om jag halkar igen och skadar armen igen....fy, vill inte gå igenom allt igen. Kämpar nu för fullt med att få tillbaka rörligheten i armen, men det gör ont och går alldeles för sakta framåt. Så var försiktiga där ute i halkan!


Angel





Av Angel - 10 januari 2008 08:37

Frukost: liten baguette m 1 prickekorv + 1 skinka = 2,5 points

Mellis: 1 liten banan = 1 points

Lunch: Pannbiff m lök, kokt potatis= 6 points

Mellis: 1 morot + 1 päron = 0 points

Middag: Kycklingsoppa + vitlöksbröd = 6 points

Mellis: 3 knäckebröd = 1,5 points


Totalt dagens points: 17 av 20


Sparade points idag: 3

Totalt sparade points: 6,5 + 3 = 9,5


Dagens steg: 8507

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards