Alla inlägg den 8 januari 2008

Av Angel - 8 januari 2008 19:25

Har nu lagt ut receptet på min middag och hoppas att ni gillar den lika mycket som jag. Man kan även lägga till ost om man vill ha, men glöm då inte att lägga till points. Om man inte gillar vitlök så kan man utesluta den och lägga till oregano istället. Man kan även dela upp såsen på 3 portioner om man vill, men vi  här hemma tycker vi om när det är mycket sås. Ett annat tips är att använda Gröna Slaktarns Baconette istället för Kotlettbacon, då får man även ner pointsen. Som sagt, man kan variera i en oändlighet - det är bara fantasin som sätter stopp.


Angel



Av Angel - 8 januari 2008 19:17

Kotlettbacon i vitlökssås, 2 portioner- 8 points/ portion


1 paket Scan Må gott Kotlettbacon (4,5 points)

1 liten konserv champinjoner

1 Milda Mat Extra (3,5 points)

1-2 vitlöksklyftor

salt

peppar

valfri portion pasta (duoval)


Gör så här:


Börja med att koka pastan. Strimla sedan kotlettbaconet och fräs den tillsammans med 1 hackad vitlöksklyfta i en fetsnål panna. Lägg till champinjonerna och fräs tills vätskan är helt borta. Lägg till Milda Mat och pressa i den andra vitlöksklyftan. Krydda med salt och peppar.

Servera såsen tillsammans med pastan och en fräsch sallad.


Av Angel - 8 januari 2008 11:55

Så där!  Nu har jag fått i mig min lunchlåda och jag blev mätt. Jag klarade att hålla ut utan att stoppa i några dumheter i munnen. Ska nu se till att fixa mellanmål så att detta inte händer igen.


Av Angel - 8 januari 2008 10:25

Jag är redan hungrig och har inget vettigt mellanmål med mig idag :-(. Inte bra alls, får springa ut på lunchen och köpa någon frukt till eftermiddagen. Dom 2 bagatellerna jag tog till mellis hjälpte inte alls mycket. Nu gäller det att stå ut utan att äta något dumt...önskar att jag hade en morot att knapra på. Får nöja mig med att dricka lite mera vatten...


Angel

Av Angel - 8 januari 2008 09:09

Jag måste bara få tacka er för era kommentarer. Dom är jätteviktiga ska ni veta. Båda inspirerande och fungerar som små väckarklockor...tex så skrev Trollpackan en kommentar att hon skulle vilja byta ut skinkpannkakan och pizzan i min veckoplanering och vet ni vad...hon kan ha rätt. Det kan bli för mycket av det goda. Jag tror jag tar bort pannkakan och ersätter det mot något annat, men det måste bli något snabblagad då jag har tvättstugan den kvällen - återkommer om det. Pizzan tror jag att jag behåller för den behöver inte alls bli fet. Jag tänkte prova SaraLee's pizzakit. En pizzakit kostar 20 points och delar man den på 4 så blir det bara 5 points/person. Påläggen har jag ännu inte bestämt. För min del kan den gärna bli vegetarisk, men inte för dom andra i familjen, så vi får se. Både Åse på 56'an och Linruz (se mina länkar) har provat denna kit så nu är det min tur.


Ikväll ska jag göra en pastasås med Scans Må Gott Kotlettbacon (hittade tyvärr inte Gröna Slaktarns Baconette som är ännu magrare och god). Jag lägger ut receptet senare ikväll.


Angel

Av Angel - 8 januari 2008 09:08

Frukost: Smörgås m skinka = 3 points

Mellanmål: 2 bagateller = 0,5 points

Lunch: 90 g kalkon + potatis, rosmarinsås = 5 points

Mellanmål: 1 banan = 1,5

Middag: Kotlettbacon i vitlökssås m pasta = 8 points

Mellanmål: morötter


Totalt dagens points: 18 av 20


Idag sparade points: 2

Totalt sparade points: 1,5 +2 = 3,5

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards