Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Angel - 7 januari 2008 12:33

Kan det vara något för mig undrar jag... Ja kanske i stora drag så att man har lite bättre översikt över veckan. Typ något så här:


Måndag: Kalkon m ugnsrostade grönsaker/potatis

Tisdag: Pasta med kotlettbacon

Onsdag: Ostfyllda köttfärsbiffar m kokt potatis o champinjonsås

Torsdag: Skinkpannkaka

Fredag: Hemmagjord pizza

Lördag: ?

Söndag: ?


Men, ifall jag vill ändra och är sugen på något annat då ska det vara helt ok att byta.

Angel


Av Angel - 7 januari 2008 12:31

Frukost: Smörgås m skinka + kaffemjölk = 3 points

Mellis: 1/2 honungsmelon = 0 points

Lunch: Fylld paprika + 2 bagateller = 6,5 points

Mellis: 1/2 honungsmelon = 0 points

Middag: Kalkon m ugnstekt grönsaker/potatis + kall rosmarinsås = 6 points

Mellis: Fralla m skinka = 3 points


Totalt dagens points: 18,5 av 20

Idag sparade points:1,5 points

Av Angel - 7 januari 2008 08:10

Min andra vecka börjar kanske inte så bra som jag tänkt mig. Det blev en liten besvikelse när jag såg att vågen inte hade rört på sig. Väger fortfarande lika mycket som tidigare...tyvärr. Jag tror det att det beror på allt onyttigt jag stoppade i mig precis innan jag började, typ chips o massa annat för att inte blir sugen på det i första taget. Troligtvis hade jag gått upp ännu mera om jag inte hade börjat räkna points. Men kanske inte, detta är bara mina egna spekulationer, men jag har för mig att jag har hört att det du äter idag visar sig inte på vågen förrän om en vecka.


Det viktigaste är nu att inte ge upp! Jag måste fortsätta räkna, speciellt då första veckan inte alls var svår och jobbig. Jag måste också börja röra på mig mera (hoppas jag får stegräknaren från VV snart).


Annat jag vill göra är att prova på nya recept, jag delar med mig av dem i så fall här på bloggen.


Angel

Av Angel - 7 januari 2008 08:08

Vikten: 74,8 kg

Startvikt: 74,8 kg

Resultat = +/- 0 kg

Kvar till mål: 9,8 kg


Delmål: 70 kg

Slutmål: 65 kg

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards