Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Angel - 4 januari 2008 21:33

Varför har jag skapat en blogg? Ja det kan man undra. Mest är det nog för att föra en dagbok över min viktresa neråt. Hela hösten så har jag sakta med säkert gått upp i vikt och gränsen blev nådd när jag bröt armen och blev sjukskriven en månad efter operationen. Då jag inte fick röra armen gick jag mestadels i mysbyxorna och tröståt av leda. När jag väl började jobba och började använda vanliga kläder igen fick jag en chock! Allt stramade och kändes väldigt obekvämt. Då insåg jag fakta: fortsätter jag så här så kommer det inte sluta bra alls så det var bara att kavla upp armarna och börja med Viktväktarna igen. Och från den 1 januari så skriver jag ner allt och räknar points igen.


Idag är det dag 4 för mig och veckan har gått riktigt bra. Har ju redan 9,5 sparade points och då åt jag popcorn ikväll. Kan nu unna mig något riktigt extra. Vi får se vad det blir och om det blir något!

Angel

Av Angel - 4 januari 2008 21:24

Frukost: Smörgås med skinka + mjölk till kaffe = 3 points

Mellanmål: -

Lunch: Sallad med kyckling + bröd = 4 points

Mellanmål: -

Middag: Kyckling med ris + lite dressing= 7 points

Mellanmål: popcorn poppade i lite matfett= 5 points


Totalt dagens points: 19 points


Sparade points: 8,5 + 1 = 9,5 points (kan nu smaska i mig något riktigt gott)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket pålägg har du oftast på smörgåsen?
 Ost
 Skinka
 Korv
 Leverpastej
 Kaviar
 Marmelad
 Bara matfett
 Inget alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards